diumenge, 29 d’abril del 2018

Com afrontar una crítica


Per saber com afrontar una crítica primer hem de diferenciar entre aquelles crítiques que són malintencionades o manipulatives i aquelles que són constructives.
Podem classificar les crítiques en 3 tipus:

  1. La crítica sol·licitada: és aquella que demanem nosaltres per obtindre informació que ens ajude a millorar.
  2. La crítica no sol·licitada però constructiva: aquella que no hem demanat però que hem rebut d´altres persones, generalment de confiança i que estàn formulades amb respecte per donar-nos informació vàlida.
  3. I la crítica  no sol·licitada i agressiva: aquella que tenen intenció de ferir o generar malestar.

Quan ens trobem front a una d´aquestes últimes podem emprar les següents estratègies:

Interrogació negativa: es tracta de demanar més informació sobre 
l´aspecte concret que ens han criticat amb la finalitat d´aconseguir que la crítica siga el més específica possible, d´aquesta manera l´esgotarem.
Exemple: "Quina cara portes hui!"
"A què et refereixes exactament amb això?"

Asserció negativa: consisteix en admetre assertivament els nostres errors, sent conscients que ens hem pogut equivocar però, sense caure en les justificacions, ni posant-nos a la defensiva.
Exemple: "Arrives 20 minuts tard!"
"Sí, és cert, m´he endarrerit molt."

Banc de boira: consisteix en concedir-li part de raó al nostre interlocutor, acceptant el seu punt de vista o els seus arguments però sense perdre el nostre enfocament.
Exemple: "Potser tingues raó i que siga un avorrit però no em quede més temps a la festa. Em vaig a casa ja."

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.